Rekrutacja na studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia w roku akademickim 2025/2026

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

kulturoznawstwo i wiedza o mediach, stacjonarne, drugiego stopnia

Szczegóły
Kod KWM-SM4
Jednostka organizacyjna Instytut Filologii Polskiej
Kierunek studiów kulturoznawstwo i wiedza o mediach
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Czas trwania 4 semestry
Adres komisji rekrutacyjnej magdalena.ryszka-kurczab@uken.krakow.pl
Adres WWW https://ifp.uken.krakow.pl/
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  • Dyplom ukończenia studiów I stopnia
  • Dyplom magistra studiów jednolitych
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Nadchodzące tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (01.06.2025 00:00 – 18.09.2025 23:59)

Opis studiów

 

Interesujesz się kulturą i światem mediów? Marzysz o pracy w instytucjach promujących kulturę? Chciałbyś w przyszłości pracować jako animator kutury, kierownik domu kultury lub menedżer projektu kulturalnego? A może interesuje Cię marketing internetowy lub chciałbyś być menedżerem serwisów internetowych w branży kreatywnej? Dzięki szerokiej ofercie wyboru specjalności nasze studia świetnie przygotują Cię w wymienionych obszarach.

 

Studia przewidziane dla absolwentów studiów licencjackich z obszaru nauk humanistycznych lub społecznych o efektach kształcenia zbliżonych do uzyskanych na studiach I stopnia kulturoznawstwa i wiedzy o mediach.

 

Sylwetka absolwenta

Studiując na drugim stopniu kulturoznawstwa i wiedzy o mediach, zdobędziesz specjalistyczne wykształcenie humanistyczne i uporządkowaną, pogłębioną, szczegółową wiedzę z zakresu literaturoznawstwa, nauk o kulturze i religii, nauk o komunikacji społecznej i mediach. Posiądziesz również wiedzę z zakresu nauk o sztuce, psychologii, zarządzaniu i jakości, nauk socjologicznych, prawnych, ekonomii i finansów. Poznasz specjalistyczną terminologię z zakresu wymienionych dyscyplin, zaawansowane metody badawcze tekstów i instytucji kultury, przekazów i instytucji medialnych.

Nauczysz się identyfikować, będziesz rozumiał i potrafił analizować zjawiska i procesy kulturowe oraz medialne, zarówno współczesne, jak i dawne, dobierając odpowiednie narzędzia badawcze, właściwe dla literaturoznawstwa, nauk o kulturze i religii oraz nauk o komunikacji społecznej i mediach, oraz pozwalające na integrowanie perspektyw badawczych. Jako absolwent naszych studiów będziesz potrafił przygotowywać prace pisemne i wystąpienia ustne oraz multimedialne, wykorzystując do tego celu specjalistyczne ujęcia teoretyczne oraz różne źródła wiedzy. Nauczysz się posługiwać językiem specjalistycznym z zakresu literaturoznawstwa, nauk o kulturze i religii oraz nauk o komunikacji społecznej i mediach.

Ponadto nauczysz się samodzielnie gromadzić i przetwarzać informacje, przygotowywać specjalistyczną bibliografię przedmiotową, poszerzać swoją wiedzę oraz rozwiązywać problemy, związane z kierunkiem studiów. Będziesz znał język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Przygotowywanie tekstów pisemnych i ustnych w obcym języku już nie będzie dla Ciebie problemem. Poznasz specjalistyczne zasady ochrony własności intelektualnej.

Jako absolwent studiów drugiego stopnia będziesz mógł podjąć dalsze kształcenie na studiach trzeciego stopnia i/lub studiach podyplomowych.

Nasze studia przygotują do pracy w różnych instytucjach kultury i mediach, zgodnie z profilem wybranej specjalizacji. Dzięki temu zdobędziesz kompetencje niezbędne do pracy w kulturze i branżach kreatywnych. Przygotujesz się do podejmowania działań związanych z obsługą mediów społecznościowych, analizą raportów medialnych i trendów rynkowych w obszarze kultury.

 

 

W zależności od wybranej specjalności zdobędziesz kompetencje niezbędne do wykonywania profesji i/lub obejmowania stanowisk:

 

  •  animatora kultury (inicjuje, organizuje i upowszechnia kulturę i sztukę w publicznych palcówkach kulturalno-oświatowych oraz w środowisku lokalnym; kształtuje upodobania i zainteresowania kulturalne i artystyczne różnych grup społecznych; wspomaga artystyczną twórczość amatorską); kierownika domu kultury (kieruje pracą domu kultury w zakresie udzielonych pełnomocnictw i upoważnień zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; upowszechnia i promuje kulturę; organizuje różnorodne formy edukacji kulturalnej i społecznej; planuje zadania i zarządza grupą podległych pracowników; nadzoruje i utrzymuje kontakt z przedstawicielami organizacji kulturalnych, towarzystwami, kolekcjonerami itp.) lub menedżera projektu kulturalnego (bezpośrednio zarządza projektem, rozumianym jako tymczasowe przedsięwzięcie podejmowane w celu stworzenia unikalnego produktu, usługi lub innego produktu kulturalnego; odpowiada za osiągnięcie wyznaczonych celów projektu w wyznaczonym czasie, przy określonych zasobach i założonym budżecie; zajmuje się planowaniem, organizowaniem, nadzorowaniem realizacji i rozliczaniem projektów o charakterze inwestycyjnym, organizacyjnym, ekonomicznym, edukacyjnym, społecznym, informatycznym itp.) – specjalność menedżer i animator kultury;
  • specjalisty ds. marketingu internetowego (opracowuje strategię marketingu internetowego organizacji; nadzoruje jej wdrożenie i monitoruje skuteczność; kreuje wizerunek marki na rynku za pośrednictwem mediów elektronicznych; organizuje i przeprowadza badania rynku; planuje budżet marketingu internetowego; zarządza współpracą z dostawcami usług; zarządza podległym zespołem) – specjalność coach medialny;
  • menedżera zawartości serwisów internetowych związanych z branżą kreatywną (pozyskuje, weryfikuje, przetwarza i optymalizuje informacje oraz publikuje je w serwisach internetowych), info/media researchera (pozyskuje, weryfikuje, przetwarza i optymalizuje informacje) i/lub kuratora i administratora sztuki cyfrowej – specjalność cyberkulturoznawstwo i przemysły kreatywne.

Kryteria przyjęć 

Konkurs dyplomów – oceny z dyplomu będą przeliczane na punkty według skali:

 

ocena

punkty

3,0

10

3,5

20

4,0

30

4,5

40

5,0

50

W przypadku większej liczby kandydatów z takim samym wynikiem o przyjęciu zadecyduje średnia ocen ze studiów pierwszego stopnia.

 

 Specjalność

Specjalności realizowane od I semestru studiów: 

  • - menedżer i animator kultury

    - coaching medialny

    - cyberkulturoznawstwo i przemysły kreatywne

    - zarządzanie wizerunkiem i publikowanie cyfrowe

Wybór specjalności odbywa się w momencie składania dokumentów.

 

Terminy

  • rozpoczęcie rejestracji: 1 czerwca 2025
  • zakończenie rejestracji: 18 września 2025
  • ogłoszenie wyników: 19 września 2025
  • wpisy na listę studentów: 22-23 września 2025
  • ogłoszenie listy rezerwowej: 23 września 2025 po godz. 14:00
  • wpisy na listę studentów z listy rezerwowej: 25 września 2025